در دنیای امروز ما، آنقدر علم و تکنولوژی پیشرفت کرده است که اگر از کوچک ترین موضوعی اطلاعاتی نداشته باشیم، با یک سرچ کوچک می توان مطالب موردنظر را پیدا کرده و به سوالاتمان پاسخ دهیم که هدف از نوشتن این مقاله دسترسی آسان شما و پیدا کردن جواب سوالاتتان می باشد.

بیشتر افراد استفاده از تخمه را برای زمان های سرگرمی خود می دانند و تقریبا همیشه در زمان دیدن فوتبال، فیلم و یا دورهمی های دوستانه ای که دارند از آن استفاده می کنند، شاید این به خاطر باوری است که در درون آدم ها شکل گرفته است که تخمه، آجیل هیجان انگیزی برایمان است. تمامی افراد انواع تخمه ها را می شناسند و قطعا هر یک از آنها نوعی از تخمه مورد علاقه اشان می باشد.

در این مقاله از تخمه کدو صحبت می کنیم که قطعا طرفدار زیادی دارد و خب به دنبال پاسخ سوالاتی که دارند می گردند.

شاید اولین یا چندمین سوالاتی که برای طرفداران این نوع تخمه پیش می آید، این باشد که آیا تخمه کدو چرب است؟؟ اگر چرب است، چربی آن مضر است یا مفید؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، بله تخمه کدو چرب است و باید در حد معقولی از آن استفاده کرد چراکه این دانه ها منبعی غنی از اسیدهای چرب هستند که مصرف بیش از حد آنها موجب معده درد می شود. بهتر است هرزمان که قصد مصرف تخمه کدو را دارید، تنها یک مشت از این تنقلات را مصرف کنید و یا آن را به همراه خوراکی های دیگری میل کنید تا این عارضه ی جانبی را کم خطر و خنثی کرده و تهدیدی برای سلامتیتان نباشد.

برای کم تر مصرف کردن آن راه حل هایی وجود دارد; مثلا، در زمان تماشای فوتبال، فیلم و یا حتی دورهمی های دوستانه بهتر است مقدار کمی تخمه کدو را در ظرفی ریخته و از آن میل کنید چراکه در آن زمان ها بخاطر هیجان و حال خوبی که دارید گرم لذت خوردن تنقلات شده و فراموش می کنید مقدار زیادی تخمه کدو خورده اید، به همین دلیل یکی از درست ترین روش همین مورد است که از قبل مقدار کمی تخمه کدو در ظرف ریخته باشید و آن را مورد استفاده قرار دهید تا سلامتیتان را تضمین کنید.

یک وعده ی 28 گرمی تخمه کدو که مقدار مناسبی برای استفاده است، 17گرم فیبر دارد که فیبر موجود در آن برای سلامت بدن مفید واقع می شود. تخمه کدو یکی از خوراکی هایی است که می توانید در برنامه رژیم غذایی خود قرارد دهید چرا که بخاطر فیبری که درون خودش دارد به سلامت دستگاه گوارش شما کمک می کند و همچنین فیبر موجود در آن خطر بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و چاقی را کاهش میدهد.

صحبت از چاقی شد! موضوعی است که این روزها بشدت برای همگان، بخصوص خانم ها مهم شده است و به دنبال راهی برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل خود هستند، پس دانستن این مطلب که چه خوراکی هایی باعث کاهش وزن می شود موضوع مهمی است که به آنها کمک می کند، اما ممکن است اینجا سوال پیش آید که چگونه خوردن تخمه کدو باعث لاغری می شود؟ چربی هایی که در تخمه کدو موجود است می توانند متابولیسم بدن را افزایش دهند، میزان تعادل هورمونی را حفظ کنند و همچنین باعث کاهش اشتها شوند که در نتیجه این موضوع باعث کاهش وزن می شود، پس با دانش این موضوع که کاهش اشتها مهم ترین مسئله ای است و گریبان گیر همگان شده است، استفاده مقدار مناسبی تخمه کدو می تواند یکی از راه حل های در دسترس باشد.

تخمه کدو در کنار موارد گفته شده دارای خواص دیگری نیز است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

سرشار از منیزیم می باشد:

به طور معمول ورزشکاران مرتب از گرفتگی عضلات، ناشی از کشیدگی های نامناسب و یا تغذیه های نادرست رنج برده و عده ی دیگر نیز بدون آنکه دلیل درست را بدانند با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. گرفتگی عضلات یکی از علائم شدید کمبود منیزیم می باشد و کسانی که از این موضوع رنج می برند باید حتما میزان آن را در بدن خود چک کنند. منزیم به این دلیل که روی سیستم عصبی بدن تاثیر می گذارد، کرخی بدن را می تواند در برداشته باشد چراکه ماده ای مفید و معدنی است و کمبود آن می تواند مانع از رسیدن سیگنال های مناسب از طرف بدن باشد که در آخر منجر به کرخی شود، همچنین مصرف بیش از حد شکر و چربی، نیاز بدن به منیزیم را افزایش می دهد که بهتر است از مصرف مواد قندی که برای بدن مضر هستند دوری کرده تا نیاز بدن به منیزیم در حد طبیعی باشد تا افراد کمتر دچار کمبود آن شوند.

منیزنیم یکی از مواد معدنی بسیار مهم برای بدن می باشد که کمبود آن مشکلاتی اعم از مشکلات قلبی-عروقی، گرفتگی عضلات، فشارخون، دیابت، مشکلات عصبی، میگرن، پوکی استخوان و آنفارکتوس قلبی را در پی دارد که مصرف تخمه کدو می تواند از این موارد پیشگیری می کند.

تامین کننده روی برای بدن می باشد:

بدن به ویتامین های زیادی نیاز دارد تا بتواند فعالیت خود را بهینه کند که یکی دیگر از آن مواد معدنی روی می باشد. کمبود روی در بدن مشکلات بسیاری را در پی دارد که شامل ابتلا به بیمای های مزمن اعم از آلزایمر، دیابت، اختلال شناختی، اختلالات عصبی، تصلب شرائین، بیماری های خودایمنی بوده که در عملکرد سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاده می کند و همینطور باعث بروز التهاب شده و همینطور ابتلا به دیگر بیماری ها مثل عفونت های طولانی مدت، ریزش مو، از دست دادن حس چشایی و کندی در کاهش وزن و درد عضلانی می شود.

در آخر باید اضافه کرد تخمه کدو شاید در ظاهر خیلی کوچک به نظرآید اما حاوی مواد معدنی بسیاری برای تضمین سلامت بدن می باشد

در دنیای امروز ما، آنقدر علم و تکنولوژی پیشرفت کرده است که اگر از کوچک ترین موضوع اطلاعاتی نداشته باشیم، با یک سرچ کوچک می توانیم مطالب موردنظر را پیدا کرده و به سوالات خود پاسخ دهیم که هدف از نوشتن این مقاله دسترسی آسان شما و پیدا کردن جواب سوالات مورد نظر شما می باشد.

بیشتر افراد استفاده از تخمه را برای زمان های سرگرمی خود می دانند و تقریبا همیشه در زمان دیدن فوتبال، فیلم و یا دورهمی های دوستانه ای که دارند از آن استفاده می کنند، شاید این به خاطر باوری است که در درون آدم ها شکل گرفته است که تخمه، آجیل هیجان انگیزی برایمان است. قطعا هر یک از افراد یک نوعی از تخمه را می پسندند.

آیا تخمه کدو چرب است؟

شاید اولین سوالی برای طرفداران این نوع تخمه پیش می آید، این باشد که آیا تخمه کدو چرب است؟؟ اگر چرب است، چربی آن مضر است یا مفید؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، بله تخمه کدو چرب است و باید در حد معقولی از آن استفاده کرد چراکه این دانه ها منبعی غنی از اسیدهای چرب هستند که مصرف بیش از حد آنها موجب معده درد می شود. بهتر است هرزمان که قصد مصرف تخمه کدو را دارید، تنها یک مشت از این تنقلات را مصرف کنید و یا آن را به همراه خوراکی های دیگری میل کنید تا این عارضه ی جانبی را کم خطر و خنثی کرده و تهدیدی برای سلامتیتان نباشد.

برای کم تر مصرف کردن آن راه حل هایی وجود دارد، مثلا در زمان تماشای فوتبال، فیلم و یا حتی دورهمی های دوستانه بهتر است مقدار کمی تخمه کدو را در ظرفی ریخته و از آن میل کنید چراکه در آن زمان ها بخاطر هیجان و حال خوبی که دارید سرگرم لذت میل کردن تنقلات شده و فراموش می کنید مقدار زیادی تخمه کدو خورده اید، به همین دلیل یکی از روش های درست همین مورد است که از قبل، مقدار کمی تخمه کدو در ظرف ریخته باشید و آن را مورد استفاده قرار دهید تا سلامتیتان را تضمین کنید.

آیا تخمه کدو باعث لاغری می شود؟

یک وعده ی 28 گرمی تخمه کدو که مقدار مناسبی برای استفاده است، 17گرم فیبر دارد که فیبر موجود در آن برای سلامت بدن مفید واقع می شود. تخمه کدو یکی از خوراکی هایی است که می توانید در برنامه رژیم غذایی خود قرارد دهید چرا که بخاطر فیبری که درون خودش دارد به سلامت دستگاه گوارش شما کمک می کند و همچنین فیبر موجود در آن خطر بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و چاقی را کاهش میدهد.

صحبت از چاقی شد! موضوعی است که این روزها بشدت برای همگان، بخصوص خانم ها مهم شده است و به دنبال راهی برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل خود هستند، پس دانستن این مطلب که چه خوراکی هایی باعث کاهش وزن می شود موضوع مهمی است که به آنها کمک می کند، اما ممکن است اینجا سوال پیش آید که چگونه خوردن تخمه کدو باعث لاغری می شود؟ چربی هایی که در تخمه کدو موجود است می توانند متابولیسم بدن را افزایش دهند، میزان تعادل هورمونی را حفظ کنند و همچنین باعث کاهش اشتها شوند که در نتیجه این موضوع باعث کاهش وزن می شود، پس با دانش این موضوع که کاهش وزن یکی از مسائل مهم بوده و گریبان گیر همگان شده است، استفاده مقدار مناسبی تخمه کدو می تواند یکی از راه حل های در دسترس باشد.

خواص تخمه کدو:

تخمه کدو در کنار موارد گفته شده دارای خواص دیگری نیز است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

سرشار از منیزیم می باشد:
به طور معمول ورزشکاران مرتب از گرفتگی عضلات، ناشی از کشیدگی های نامناسب و یا تغذیه های نادرست رنج برده و عده ی دیگر نیز بدون آنکه دلیل درست را بدانند با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. گرفتگی عضلات یکی از علائم شدید کمبود منیزیم می باشد و کسانی که از این موضوع رنج می برند باید حتما میزان آن را در بدن خود چک کنند. منزیم به این دلیل که روی سیستم عصبی بدن تاثیر می گذارد، کرخی بدن را می تواند در برداشته باشد چرا که ماده ای مفید و معدنی است و کمبود آن می تواند مانع از رسیدن سیگنال های مناسب به بدن باشد که در آخر باعث بی حالی می شود وهمچنین مصرف بیش از حد شکر و چربی، نیاز بدن به منیزیم را افزایش می دهد که بهتر است از مصرف مواد قندی که برای بدن مضر هستند دوری کرده تا نیاز بدن به منیزیم در حد طبیعی باشد تا افراد کمتر دچار کمبود آن شوند.

منیزنیم یکی از مواد معدنی بسیار مهم برای بدن می باشد که کمبود آن مشکلاتی اعم از مشکلات قلبی-عروقی، گرفتگی عضلات، فشارخون، دیابت، مشکلات عصبی، میگرن، پوکی استخوان و آنفارکتوس قلبی را در پی دارد که مصرف تخمه کدو می تواند از این موارد پیشگیری می کند.
تامین کننده روی برای بدن می باشد:

بدن به ویتامین های زیادی نیاز دارد تا بتواند فعالیت خود را بهینه کند که یکی دیگر از آن مواد معدنی روی می باشد. کمبود روی در بدن مشکلات بسیاری را در پی دارد که شامل ابتلا به بیمای های مزمن اعم از آلزایمر، دیابت، اختلال شناختی، اختلالات عصبی، تصلب شرائین، بیماری های خودایمنی بوده که در عملکرد سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاده می کند و همینطور باعث بروز التهاب شده و همینطور ابتلا به دیگر بیماری ها مثل عفونت های طولانی مدت، ریزش مو، از دست دادن حس چشایی و کندی در کاهش وزن و درد عضلانی می شود.

در آخر باید اضافه کرد تخمه کدو شاید در ظاهر خیلی کوچک به نظرآید اما حاوی مواد معدنی بسیاری برای تضمین سلامت بدن می باشد.